قیمت زرشک پفکی درجه یک در بازار تهران

قیمت زرشک پفکی درجه یک در بازار عمده فروشی ایران و تهران چقدر است؟ هزینه های حمل و نقل هر کیلو زرشک تحویل تهران  چقدر در می آید. این هزینه برای هر مسافت های دورتر چقدر می شُد. در اینجا بحث زرشک درجه یک را مورد موشکافی قرار می دهیم که چه زرشکی را زرشک درجه یک می گویند و قیمت آن در بازار های مختلف ایران چقدر است؟ زرشک درجه یک چه مشخصاتی دارد و چگونه تولید می گردد.

قیمت زرشک

تولید زرشک درجه یک

شواهد و بررسی های ما حاکی بر این است که در گذشته نه چندان دور در حدود ۵۰ سالل پیش در این منطقه هم سایر محصولات باغی به عمل می آمده است و هم دامپروری و دامداری جزو حرفه عده ای از روستاییان منطقه خراسان جنوبی بوده است.  با تاسف بسیار خشکسالیهای پی در پی  بسیاری از باغات میوه را خشک و آفت ده نمود و زمین دیگر علوفه کافی برای تغذیه دام ها نمیداد. از این رو تنها درخت و درختچه هایی دوام آوردند که تحمل این تنش های آبی را داشتند.

درختچه زرشک (Barberry plant) از این دسته بود.  در گذشته میزان برداشت میوه زرشک چندان زیا نبود. با از بین رفتن پتانسیل سایر محصولات کم کم زرشک جایگاه جدیدی در اقتصاد  خراسان جنوبی پیدا نمود و باغات زرشک رو به فزونی نهاد. از این گذشته آشنایی بیشتر کشاورزان با شیوه های مدرن کشاورزی و باغداری و همچنین استفاده از روش های نوین آبیاری، میزان برداشت زرشک از هر هکتار از باغات زرشک رو به افزایش نهاد.  امروزه از مزارع زیر کشت در حدود ۲۰ هزار تن زرشک خشک تولید می شود. عمده زرشک تولیدی داخل ایران مصرف می گردد که بیشترین شکل مصرف به صورت میوه خشک زرشک و به عنوان چاشنی غذا است.

 زرشک درجه یک

خاک یکی از عناصر چهارگانه و مهمترین مولفه در فرایند تولید محصولات زراعی به حساب می آید.  خاک به عنوان یکی از منابع طبیعی تجدید شونده در چرخه عناصر غذایی نقشی مهم ایفا کرده و به عنوان یک اکوسیستم پویا ادامه حیات موجودات زیز و درشت را میسر می سازد.  بدون تردید نگاه به خاک در هر کشت و زراعتی باید جامع باشد تا پایداری تولید تضمین گردد. انجام آنالیزهای خاک و آب و گیاه در زمان مناسب برنامه ریزی دراز را امکان پذیر می کند. از این رو برای تولید زرشک درجه یک توجه به منابع محدود در منطقه خراسان جنوبی حیاتی است.  چراکه با تولید زرشک درجه یک ما استفاده بهینه از منابع انسانی و مالی و طبیعی کرده ایم و قیمت زرشک  پفکی درجه یک نیز بالاتر از هر گونه دیگر زرشک خشک قرمز است.  ما در  قیمت زرشک درجه یک در تهران – سال ۹۷ به تولید و قیمت و نوسانات قیمت زرشک 97 پرداخته ایم.

روش کاشت زرشک

اولین قدم در راه تولید زرشک بی دانه و درجه یک اینتست که نهال زرشک با ژن مناسب را برای این کار انتخاب نماییم. یک بخش از درجه یک بودن محصول زرشک به این بر می گردد که چه نوع درختچه ای کاشته شده است،  درختچه زرشک از راه های مختلفی اضافه وتکثیر می گردد. از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  1. پرورش درختچه زرشک از طریق بذر – برای این کار به برای زمانی در حدود دو ماه ابتدا بذر را در دمای  پنج درجه نگهداری می کنند و بعد از طی این زمان بذر اماده می شود و آن را به خاک منتقل می نمایند.
  2. اضافه کردن از طریق قلمه – مناسبترین وقت برای قلمه زدن زرشک اواخر زمستان یعنی اسفند ماه می باشد.
  3. تکثیر کردن از  طریق خوابانیدن
  4. تکثیر از طریق پاجوش زرشک بی دانه درجه یک

علاوه بر استفاده از درختچه و بذر مناسب جهت تکثیر زرشک باید توجه داشته باشیم که باغات زرشک به موقع آب دهی شوند. این موضوع در منطقه جغرافیایی چون خراسان جنوبی که همواره در تنش آبی است از اهمیت بسیاری برخوردار است. علاوه برا این باید درختچه زرشک (Barberry Bush) به موقع هرس شود. هرس کردن شاخه های اضافی و خشک شده به رشد بهتر نهال زرشک می توان کمک کرد. در دو فصل زمستان و پاییز می توان هرس درختچه زرشک را انجام داد و بهترین موقع می باشند.

زرشک درجه ۱

برای خرید زرشک درجه یک راه های مختلفی وجود دارد. شاید بهتر باشد قبل از خرید درختچه زرشک با کارشناسان جهاد کشاورزی مشورت کنید تا به شما در این زمینه کمک کنند. اگر می دانید دقیقا چه نوع درختچه ای را می خواهید بخرید این کار از روش  های مختلفی انجام پذیر است. برای مخال اگر در شهر های نزدیک استان خراسان جنوبی هستید و یا کسانی را میشناسید که در خراسان جنوبی فروش نهال زرشک را انجام میدهند می توانید با آنها ارتباط بگیرید  تا نهال زرشک را با اتوبوس برای شما ارسال کنند. راه دیگر خرید اینترنتی نهال زرشک است. سایت  هایی هستند که فروش نهال زرشک را به طور مستقیم انجام می دهند و بوته ی زرشک راب رای کاشت در گلدان یا باغچه ها و باغات برای شما ارسال می کنند. ار سایت های عمومی مانند دیوار و شیپور نیز می توانید کمک بگیرید.  با مراجعه به سرچ های گوگل می توان پی به این واقعیت برد که حتی  در شهر های زیر سرچ گوگل وجود دارد. از جمله می توان به  می توان به سرچ های زیر اشاره کرد.

  • فروش نهال زرشک در کرج
  • فروش نهال زرشک در تبریز
  • فروش نهال زرشک در کرمانشاه
  • فروش نهال زرشک در تهران
  • خرید نهال زرشک درجه یک
  • قیمت نهال زرشک در کرج
  • فروش نهال زرشک در تهران

این حاکی از ان است که امروزه در تمام نقاط ایران تقاضا برای خرید نهال زرشک وجود دارد. قیمت درختچه زرشک زینتی و همچنین قیمت نهال زرشک زینتی نیز در سرچها بسیار دیده می شود. این نشان از این دارد که عده فقط به دنبال گونه تزیینی زرشک برای باغچه ها و حیآط و پارک ها هستند تا از آن فقت به عنوان تزیین فضای سبز استفاده کنند.

زرشک بی دانه درجه یک

زرشک پفکی چیست؟ زرشک دانه اناری چیست؟

در این پست خیلی از زرشک پفکی و زرشک دانه اناری نوشته ایم. اما سوال اینست که زرشک  پفکی چیست؟ و زرشک دانه اناری چیست؟ و به بیان دیگر فرق زرشک دانه اناری با زرشک پفکی  چه می باشد.  قبلا البته بارها و بارها از این دو مدل زرشک خشک شده گفته ایم. اینجا به اختصار تفاوت زرشک اناری و پفکی را بیان یکنیم

  1. زرشک اناری یا یاقوتی به وسیله نور مستقیم و تند آفتاب رطوبت خود را از دست داده است. این درحالیست که زرشک پفکی، سایه خشک است و  بدور از نور مستقیم خورشید نم زدایی شده است.
  2. زرشک پفکی. پف دار و حجم دار است اما دانه اناری چروکیده است.
  3. زرشک پفکی جرم حجمی پایین تر از زرشک یاقوتی دارد.
  4. زرشک پفکی چون کیفیت مرغوبتری دارد در نتیجه قیمت بیش تری نیز در قیاس با زرشک یاقوتی دارد.

زرشک پفکی

زرشک پفکی درجه یک

از مهمترین خطرات شیمیایی در تولید خشکبار و میوه خشک زرشک می توان به موارد ذیل آشاره نمود:

  1. سموم قارچی
  2. حشره کش ها
  3. آلرژی زا ها
  4. استرسولفید هیدروژن
  5. آنتی بیوتیک ها

اما شاید بتوان گفت مهمترین پتانسیل ایجاد خطر شیمیایی در فرایند تولید خشکبار آلرژن ها یا هما حساسیت زدا ها می باشند. حساسیت یک موضوع پیچیده اسرت و آطلاعات مشتمل بر ان جامع و کامل نمی باشد. واکنش یای دقیق مربوط به هر آلرژن ناشناخته است اما تخمین زده می شود که در ۲ درصد جمعیت بزرگسال الرژن های غذایی حساسیت بوجود می آورند.  همچنین مشخص شده است که واکنش های آلرژیک در سطح وسیع در کودکان که تخمینی در حد ۶ تا ۸ درصد است. برخی از حساسیت ها مانند برای مثال ناشی از شیر ممکن است با بالا رفتن سن از بین برود. الرژی غدایی واکنش سیستم ایمنی بدن به ماده غذایی معمولا بخش پرتین غذا است. از این رو باید در مراحل مختلف از میوه زرشک مراقبت نمود که آلوده به مواد شیمیایی ذکر شده در بالا نشود.

زرشک پفکی درجه یک

طبق بررسی های ما از آفت کش در باغات  زرشک استفاده نیمشود اما چون باغات زرشک در کنار سایر باغات ممکن است به سموم آلوده شود دقت در این مرحله ضروری است. در سایر مراحل همچون خشک کردن زرشک و فراوردی زرشک و بسته بندی و حمل و نقل زرشک نیز باید به این امر توجه شود تا زرشک به عنوان یک محصول بیو به بازار ارایه شود  و ارزش بالاتر قیمت و غذایی داشته باشد. محصولات بیو در بازار های لوکس تری با قیمت بالاتری می توانند به فروش برسند.

ما به کرات در مورد مشخصات زرشک درج یک نوشته ایم و در اینجا به ان دیگر نمی پردازیم. آن چه که ما پیشتر اشاره کردیم در مورد ظاهر زرشک شامل رنگ زرشک، اندازه زرشک و تمیزی کلی بار زرشک است.  اما در اینجا یک قدم جلوتر رفته ایم و اشاره می کنیم که زرشک درجه یک باید عاری از هر گونه سموم و آلرژی زاها و سایر مواردی که در بالا آشاره کرده ایم باشد. این مورد مخصوصا برای  قیمت فروش زرشک صادراتی اهمیت بالایی دارد چراکه زرشک مورد تجزیه و تحلیل آزمایشگاهی قرار می گیرد.

زرشک دانه اناری درجه یک

این درست است که زرشک دانه اناری کیفیت پایین تری نسبت به زرشک پفکی دارد اما در مدل زرشک اناری ر نیز زرشک دانه اناری درجه یک و زرشک دانه اناری درجه ۲ داریم.  قیمت زرشک دانه اناری درجه یک در خرداد ماه و تیرماه سال نود و هشت کمتر از ۷۰ هزار تومان بود.

خرید زرشک دانه اناری

قیمت زرشک در سال 97

قیمت زرشک در سال ۹۷ به دو بازه قابل تقسیم  است

قیمت زرشک ۹۷ از فروردین ماه  تا آبان ماه –  به طور خلاصه در این بازه زمانی قیمت زرشک نسبتا ثابت بود و بازار زرشک نوسان خاصی نداشت.

قیمت زرشک ۹۷ از آبان ماه تا اخر اسفند – بازار زرشک در این بازه زمانی بسیار پر آشوب بود و قیمت انواع زرشک تا دو و حتی ۲.۵ برابر نیز رسید. این آشفتگی به قیمت زرشک ۹۸ نیز رسید. البته تا اول ماه رمضان. از ماه خرداد به بعد هیچ افزایش قیمتی در این بازار مشاهده نشد و روند عادی و کمی حتی رکود در این بازار حاکم بود.

 

قیمت زرشک پفکی قاین

قاین با جمعیتی بیش از صد و شانزده هزار نفر دومین شهر بزرگ در استان خراسان جنوبی بعد از شهر بیرجند است.

خراسان جنوبی رتبه اول در تولید زرشک و عناب ایران را دارد و این استان رتبه دوم در تولید پنبه و زعفران. از سایر محصولات باغی این استان می توان به میوه های زیر اشاره کرد که در سطح خیلی محدودی برداشت می شوند.

  • پسته
  • گردو
  • انجیر
  • هلو
  • خرما
  • توت

یکی از بخش های ا شهرستان قاین بخش زهان می باشد . در این بخش یک روستا به نام افین وجود دارد که  زرشک آن بسیار معروف است. و میزان تولید زرشک بالایی دارد. از آنجاییکه قاین مرکز تولید زرشک است، قیمت زرشک پفکی قاین به نسبت خیلی از شهر های دیگر ایران از جمله اصفهان و شیراز و تبریز پایین تراست. تجاری که خرید عمده زرشک دارند گاهی شخصا به این شهر ها و روستاهای اطراف سفر می کنند و خرید خود را انجام می دهند. زرشک صادراتی قاین نیز در ایران و دنیا شهرت دارد. زرشک خراسان جنوبی عمدتا زرشک قرمز است که به دو صورت زرشک تازه  خراسان جنوبی و زرشک خشک خراسان جنوبی به فروش می رسد.

قیمت زرشک پفکی در بیرجند

بیرجند مرکز استان خراسان جنوبی است. در خراسان جنوبی که در گذشته این منطقه قهستان نامیده میشده است امروزه شهرهایی چون قاین، بیرجند، زیرکوه، خوسف، طبس، نهبندان  و فردوس وجود دارند. شهرستان بیرجند که پر جمعیت ترین شهر این استان است از مراکز اصلی خرید و فروش و صادرات زرشک می باشد. در کنار زرشک در این شهر میوه هایی چون عناب نیز یافت می گردد، همچنین زعفران این شهر معروف است. قیمت زرشک پفکی در بیرجند را باید از بازار بیرجند پرسید. همچنین رفتن بر روستاهای این شهر نیز خرید عمده زرشک را انجام داد.

خرید زرشک بیرجند

قیمت زرشک پفکی در مشهد

از دیگر بازار های مهمی که در تجارت زرشک اهمیت فوق العاده ای دارند،  به شهر و بازار مشهد اشاره کرد. مهم بودن این مشهد در این تجارت و بیزینس مسبوق به سابقه قدیمی و دراز مدت است. در واقع قبل از اینکه خراسان جنوبی به عنوان یک استان مستقل از خراسان بزرگ جدا شود، مشهد مرکز اداری و تجاری کل استان بود و مردم از دور ترین نقاط جنوب خراسان گاهی باید مسیری ۶-۷ ساعته را طی می کردند تا به این شهر برسند.  بسیاری از کشاورزان حتی از گذشته محصول زرشک پفکی و دانه اناری خود را در بیرجند و قاین به فروش نمی رساندن. بلکه خود شخصٱ آن را به بازار هایی چون مصلی حمل می کردند و در آنجا به عمده فروشان بازار زرشک می فروختند  همچنان وقتی می خواهند نوسانات  قیمت زرشک را بسنجند، به قیمت زرشک در بازار مشهد مراجعه می کنند.  قیمت خرید عمده زرشک در بازار مشهد یکی از پایین ترین قیمت ها در کل ایران است.

قیمت زرشک پفکی در بازار

زرشک به صورت بسته بندی های کوچک در بازار یافت می شود که  معمولا زیر ۵۰۰ گرم می باشند.بسته بندی های رایج زرشک در وزن های زیر است:

  • زرشک دویست و پنجاه گرمی بسته بندی شده – از برندهایی که این بسته بندی را دارند می توان از زرشک تروند، زرشک خشکپاک، زرشک توس، زرشک دست اورد را  نام برد.
  • زرشک ۲۰۰ گرمی بسته بندی شده – از برند های این گروه زرشک تروند، زرشک هدیه طلا،  است
  • زرشک ۱۰۰ گرمی بسته بندی شده
  • زرشک بسته بندی شده ۱۵۰ گرمی – زرشک تروند
  • زرشک بسته بندی شده سیصد گرمی – زرشک بهرامن، زرشک سحرخیز، زرشک الباجی و زرشک چاپار
  • زرشک ۴۵۰ گرمی –  زرشک بستن بندی شده ۵۰۰ گرمی – این مورد بیشتر در بسته بندی های خانگی دیده  می شود. زرشک تروند هم بسته بندی پانصد گرمی دارد.

در زیر لیست قیمت زرشک بسته بندی شده را در بازار می بینید.  این اطلاعات از سایت ایمالز (emalls) برداشته شده است. به نظر می رسد برخی از قیمت ها به روز نمی باشد. قیمت زرشک پفکی در بازار

زرشک بسته بندی شده

در بالا گفتیم که زرشک بسته بندی شده  در چه اوزانی و به چه قیمتی در بازار خریداری می شود.  یکسری از برند های زرشک را نیز نام بردیم. از نام های مطرح در این صنعت می توان لیست زیر برشمرد.

  • زرشک بهرامن
  • زرشک سحرخیر
  • زرشک آبرام
  • زرشک مصطفوی
  • زرشک عباس زاده
  • زرشک فامیلا
  • زرشک گلها

قیمت زرشک پفکی امروز

قیمت زرشک پفکی امروز را می توان  به صورت هر روزه از برخی از سایت ها دید. البته قیمت زرشک در برخی سال ها مانند قیمت زرشک ۹۶ و قیمت زرشک ۹۷ در نیمه اول سال بدون تغییر بود. اینکه برای دانستن قیمت زرشک پفکی و دانه اناری باید به طور روزانه آن را پرسید نشان از بهم ریختگی اقتصاد ایران دارد.  برای دانستن قیمت روز زرشک پفکی با همکاران ما در کشت و صنعت آبرام نیز می توانید در ارتباط باشید.  اگر نیاز به دانستن قیمت های زیر دارید:

همکاران ما به شما مشاوره داده و راهنمایی می کنند.

قیمت زرشک پفکی امروز

چطور خرید زرشک درجه یک داشته باشیم؟

اکنون که به اندازه کافی در مورد زرشک درجه یک و نحوه تولید آن از زمان کاشت زرشک تا بسته بندی زرشک تا حمل و نقل آن نوشتیم میرسیم به این سوال که چطور خرید زرشک درجه یک داشته باشیم ؟  این ممکن است هم برای خرید فله و جزیی زرشک به ذهن خوانندگان برسد و هم برای خرید عمده زرشک به ذهن تجار و صادرکنندگان و شرکت های بازرگانی خطور نماید. همیشه بین قیمت و کیفیت یک رابطه مستقیم وجود دارد. و تنها قیمت گرفتن از یک مجموعه کارساز نیست. تقریبا کمتر کسی است که اگر از او بپرسید آیا کالایی که ارایه میدهید خوب است، جوابش منفی باشد. در حال حاضر یک گستره ای برای قیمت زرشک پفکی در بازار وجود دارد. همه نیز برچسب درجه یک بودن را به آن می زنند.

اما سوال اینست که با چه معیار و مقیاسی باید خرید زرشک درجه یک را انجام دهیم که مطمئن باشیم  پولی که بابت آن پرداخته ایم منصفانه است و به آن کالا می ارزد. زرشک از آن جمله کالاهایی است که خوشبختانه تقلب بکار رفته در آن  با چشم دیده می شود. ما پیشتر در مورد ۳ تقلب رایج در فروش زرشک خشک پفکی  نوشته ایم. که شامل ۱- قاطی کردن جنس درجه یک و دو و فروش آن به عنوان زرشک درجه یک ۲- به آن رطوبت زیاده از حد می زنند که سنگین شود ۳- به آن روغن می زنند تا درخشان شود. در حالیکه ممکن است زرشک کهنه باشد.  از این رو برای خرید زرشک درجه یک ما دو راه را پیشنهاد می کنیم.

  • خود شخص خریدار یا متخصص و کسی که زرشک را می شناسد به بازار های فروش عمده زرشک در بازار تهران  و شهرهایی مانند مشهد و قاینات و بیرجند مراجعه نماید و بعد از بررسی کل جنس قبل از اینکه کارتن شود و حتی پرسیدن نظر کارشناسان بی طرف خرید زرشک عمده را انجام دهند. این مورد وقتی اهمی پیدا میکند که خرید عمده زرشک در تناژ بالا بخواهد صورت گیرد. مخصوصا که با افزایش قیمت زرشک برای مثال قیمت ۵ تن آن در حدود ۴۰۰ میلیون می شود و پوک کمی نیست.
  • راه دوم خرید از مجموعه  یا عمده فروشانی است که به ان ها اطمینان خاطر دارید. برای مثال قبلا با ان ها کار کرده اید و میدانید که فروش زرشک را مطابق نمونه ارسالی برای شما انجام  می دهند. این مساله وقتی اهمیت پیدا می کند که شما بخواهید خرید زرشک مورد نیاز خود را از خارج از کشور یا فاصله دور از بازارهای عمده فروشی مشهد و تهران انجام دهید.

خرید زرشک درجه یک

خریداران در بازار های ایران معمولا به دنبال دو نوع خرید زرشک زیر هستند:‌

  1. خرید زرشک کوهی  که شامل زرشک هسته دار سیاه و قرمز است. این زرشک کمتر در تناژ بالا خرید و فروش می شود و بیشتر برای استفاده جهت آب زرشک سیاه و قرمز است.
  2. خرید زرشک قرمز  که شامل زرشک پلویی از نوع پفکی و دانه اناری است.

قیمت زرشک پفکی درجه یک

اعلاترین نوع زرشک پفکی است و بین مدل های زرشک خشک، بالاترین قیمت را دارد. جهت مصارف صادراتی معمولا از این زرشک خریداری می گردد. قیمت زرشک پفکی درجه یک  در خرداد و تیر ماه ۹۸ تقریبا بدون تغییر بود و کمتر از ۸۰ هزار تومان در بازار عمده فروشی معاملات انجام میشد.

قیمت زرشک کوهی

زرشک کوهی ایران به دو دست اصلی تقسیم بندی می شود.

  1. اولین دسته زرشک سیاه دانه دار است که به دو رنگ قرم و سیاه یافت می شود. به نوع زرشک سیاه، زرشک آبی نیز می گویند. از زرشک دانه دار بیشتر برای مقاصد آبگیری استفاده می گردد. قیمت زرشک کوهی سیاه در سال ۹۷ بین ۶۵ تا ۷۰ هزار تومان ثابت ماند.
  2. دومین دسته زرشک سیاه بی دانه یا  زرشک سیاه بدون هسته است که به زرشک خلال نیز شهرت دارد. قیمت زرشک خلال بسیار بالاست و خود زرشک بسیار کمیاب است.

قیمت زرشک کوهی

قیمت زرشک خشک

زرشک خشک شده در دسته خشکبار قرار می گیرد. میوه خشک شده زرشک البته کمتر به عنوان میوه می شناسند و بیشتر کاربرد زینت بخشی و طعم دهندگی به غذاها و سالاد های سنتی و مدرن را دارد. زرشک کمتر مانند  میوه های خشکی چون خرما، آلو، کشمش، زردآلو، هلو، سیب و گلابی که میوه های خشک شده سنتی هستند شناخته شده است. شاید شما نیز میوه خشک شده کرینبری را دیده باشید. این میوه شبیه زرشک است اما کمی شیرین تر است. ترکیب کرینبری همراه سایر بری ها و میوه های خشک شده و یا به تنهایی بین غیر ایرانیان طرفداران زیادی دارد. این در حالیست که میوه زرشک را اصلا نمی شناسند.  گوجی بری حتی یک مثال دیگر است که نه طعم دارد و مزه ای اما به خوبی بین اروپاییان و غیر اروپاییان طرفدار دارد. چرا؟ چون گفته شده است که گوجی بری سرشار از آنتی اکسیدان است و برای جوانی و سلامت مفید است.  در کل میوه های خشک و از جمله میوه خشک زرشک (Dried barberry fruit) منبع از ترکیبات مغذی ضروری و ترکیبات زیست فعال بهبود دهنده سلامتی هستند.

قیمت زرشک خشک

قیمت زرشک خشک به چندین فاکتور و عامل بستگی دارد. از جمله آن ها

  1. در چه فصل سال هستیم؟‌ قبل از عید زرشک دانه اناری فراوان است  بعد از عید زرشک پفکی .
  2. چقدر سال پر بار زرشک بوده است؟
  3. کیفیت زرشک چگونه است؟
  4. نوع زرشک پفکی یا دانه اناری است. قیمت زرشک پفکی بیشتر از قیمت زرشک دانه اناری یا قیمت زرشک زیر تالاری است.
  5. میزان ناخالصی زرشک چقدر است؟
  6. میزان رطوبت و روغن به کار رفته در آن چقدر است.
  7. میزان تورم کشور چقدر است؟ قیمت ارز و خودرو هم رو قیمت زرشک تاثیر دارد.
  8.  فروش زرشک فله است یا فروش زرشک بسته بندی شده
  9. زرشک در بازار های تهران خریداری میشود و یا در سوپر مارکت های حقیقی یا آنلاین
  10. زرشک در چه فاصله جغرافیایی از خراسان جنوبی خریداری می شود.
  11. فروش زرشک عمده است یا خرده فروشی

قیمت زرشک خشک

با توجه به عوامل بالا قیمت روز زرشک معین و نرخ گذاری می گردد.

در اینترنت سوالات زیادی در مورد زرشک پرسیده می شود. این نشان دهنده این موضوع است که هنوز در مورد زرشک اطلاعات درست و کافی در اختیار مردم وجود ندارد. سوالات مردم از این دست است :

  1. زرشک چند ساله میوه میدهد ؟
  2. درخت زرشک چند سال عمر میکند ؟
  3. زرشک چه ویتامینی دارد ؟
  4. چه وقت آب زرشک بخوریم ؟
  5. چگونه زرشک را خشک کنیم ؟

و ده ها سوال مشابه سوالات بالا. ما پیشتر به برخی از سوالات پر تکرار پاسخ داده ایم و در اینده نیز به قدر وسع خود سعی می کنیم در هر خبر و پستی که می گذاریم به برخی از این سوالات نیز جواب بدهیم. برای مثال در زیر به این دو سوال پاسخ می دهیم که  چند نوع زرشک داریم ؟ و چرا زرشک در دوران بارداری ضرر دارد‌؟

خرید آب زرشک سیاه و قرمز

خرید و فروش آب زرشک در ایران سر سطح محدودی انجام می گیرد. بسیاری از صاحبان کسب و کار ها و مغازه دارانی چون بستنی فروشی ها و آب میوه فروشی ها آب زرشک را به صورت دستی تهیه می کنند و به دست مشتریان می رسانند. البته در حد انگشتان دست مغازه هایی هم در شهر  هستند که آب زرشک فروشی تهران هستند.  تولید آب زرشک صنعتی نیز توسط کارخانجاتی  بیشتر در خراسان جنوبی و کمتر در سایر استان ها انجام می شود. آب زرشک و آب آلبالو و آب انار به هم خیلی نزدیکند. از این رو کارخانجات تولید کنسانتره زرشک، کنسانتره آلبالو و کنسنتره انار نیز تولید می نمایند.   از جمله برند های آب زرشک می توان نام های زیر را برشمرد.

  • آب زرشک تروند
  • آب زرشک شقایق
  • آب زرشک می ماس
  • آب زرشک خیراندیش
  • آب زرشک ناردونه
  • آب زرشک همینه
  • اب زرشک یاقوت

قیمت هر کدام از این نام ها به نسبت بقیه متفاوت است. طبیعتا هر چه برند قوی تر باشد، قیمت آب زرشک آن برند آن بستگی دارد.

زرشک سیاه

چند نوع زرشک داریم ؟

همانگونه که ذکر کردیم از جمله سوالات رایج در مورد زرشک اینست که چند نوع زرشک داریم؟ درختچه تیره زرشک یکسری مشخصات دارد که در زیر می توان از آن ها نام برد:

  •   برگ های درختچه زرشک همیشه سبز (ever green) یا زود افت و شکل برگ ها ساده، مرکب یا متناوبند.
  • بیشتر گونه های زرشک  خاردارند.
  • درختچه های کوتاه هستند.
  • گل های ررد رنگ دارند.
  • تیره زرشک دارای پانزده جنس و ۶۶۰ گونه زرشک است.

یکی از مهمترین تیره ها جنس زرشک است که شامل انواع زیر می شود:

  • زرشک زالزالکی
  • زرشک خراسانی
  • زرشک معمولی
  • زرشک راست خوشه
  • زرشک ژاپنی (japenese Barberry) –  از ان گونه بیشتر برای فضاهای سبز و تزیین استفاده می گردد.

گونه زرشک خراسان جنوبی بربریس ولگاریس است. این گونه شاید تنها گونه ای در دنیا باشذ کا ازرش اقتصادی بالایی دارد و به صورت باغی به وسیله کشاوزان محلی کشت می گردد.  آمار های رسمی از برداشت بیش از ۲۰ هزار تن زرشک حکایت دارد.

قیمت انواع زرشک

چرا زرشک در دوران بارداری ضرر دارد؟

بربرین که در گیاه زرشک وجود دارد باعث انقباض تحریک کننده انقباض های رحمی می باشد.  از این رو مقادیر زیاد که معمولا جهت مصرف دارویی استفاده می گردد به هیچ عنوان در طول بارداری برای زنان توصیه نمیشود. چراکه ممکن است باعث سقط جنین شود. اما میزان مصرف معمولی و غذایی مانند آنچه مثلا در زرشک پلو با مرغ  مصرف می گردد بلامانع است. همچنین زناز باردار باید از مصرف پوست ریشه زرشک نیز پرهیز کنند چراکه مانند میوه زرشک، حاوی بربرین است.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما