خرید مربای زرشک قرمز و سیاه به صورت عمده

خرید مربای زرشک و همچنین فروش و صادرات آن از ایران می تواند به عنوان یک کالای خاص انجام پذیرد چرا که تولید میوه زرشک به طور کلی از کشور ما ایران انجام می شود. تولید عمده و اصلی زرشک در خراسان جنوبی است.

خرید زرشک

با تحقیقی که نویسنده انجام داه است به نظر می رسد که با احتمال زیاد به جز در ایران تا حالا کشور دیگری از مربای زرشک استفاده نکرده است. احتمالا شما نیز تایید می کنید که حتی در داخل ایران نیز مربای زرشک محصول خاصی به حساب می آید و بیشتر به صورت خانگی تهیه می شود.

خرید مربای زرشک (Barberry Jam) 

از زرشک تازه و همچنین از زرشک خشک شده قرمز فراورده های مختلفی می توان بدست آورد. شاید بتوان گفت که مربای زرشک از معروفترین فراورده های زرشک قرمز است. ما در مورد تولید مربای زرشک و خرید مربای زرشک و همچنین فروش مربای زرشک پست های مستقل گذاشته ایم.

خرید مربای زرشک

تولید مربای زرشک در کارخانجات ایران

در ایران کارخانجاتی هستند که در کنار تهیه مربای سایر میوه ها نظیر مربای آلو سیاه، مربای زرشک را نیز به صورت کارخانه ای اماده می کنند. کارخانجاتی هستند که در خراسان جنوبی فعالیت دارند و  بصورت اختصاصی در جهت بسته بندی زرشک و همچنین  تولید فراورده های آن چون کنسانتره زرشک، مربای زرشک، آب میوه زرشک، مارمالاد و غیره  کار و فعالیت دارند. ترشی زرشک یکی دیگر از محصولات و فراورده های جانبی زرشک است که معمولا خانگی تهیه می شود.

از جمله این کارخانه ها می توان به خوشه سرخ شرق اشاره نمود که با هدف تولید فراورده ها و محصولات مختلف و متنوع از زرشک راه اندازی شده است. تاکید این واحد بر صادرات فراورده های زرشک است. خوشه سخ شرق در سال ۱۳۸۸ در شهرک صنعتی قاینات اقدام به ساخت شد. 

خرید مربای زرشک

طرز تهیه مربای زرشک خشک شده (Making Barberry Jam)

خط تولید مربای زرشک در کارخانجات متفاوت از خط تولید سایر مرباها نیست. مربای زرشک را هم از زرشک تازه و هم از زرشک خشک شده تهیه می کنند. این مربا  در ایران  مانند لیست انواع مربا به دو شیوه زیر تهیه می شود : 

  • پخت مربای زرشک به صورت خانگی
  • پخت مربای  زرشک به صورت صنعتی و در کارخانجات

شیوه پخت مربای زرشک را قبلا  به صورت اجمال توضیح داده ایم. اگر حوصله خواندن رسپی تهیه مربای زرشک را ندارید می توانید پادکست تهیه مربای زرشک را نیز که توسط مجموعه زرشک آبرام ضبط شده است را  گوش دهید. شیعه پخت مربا به صورت کارخانه ای و صنعتی تفاوتی با شیوه سنتی و خانگی ندارد. 

آب زرشک سیاه

آب زرشک سیاه شاید بشود گفت که معروفترین فراورده زرشک سیاه دانه دار یا همان زرشک آبگیری است. آب میوه زرشک سیاه بی دانه داری خواص بسیاری است و برخی از بیماران به عنوان دارو از آن استفاده می کنند. البته ما به هیچ عنوان چنین پیشنهادی نداریم مگر تجویز پزشک و متخصص، نوشیدن آب زرشک سیاه را  به عنوان دارو مجاز بداند.

هر چند به عنوان نوشیدنی نیز مقدار مصرف روزانه آب زرشک محدود است. نوشیدن یک لیوان آب ززشک  سیاه در روز کافی و بدون ضرر است البته تا ۳ لیوان در روز نیز می توان آن را استفاده کرد اما بیشتر از آن ممکن است سلامت فرد را به ضرر بندازد. هر آنچه که مربوط به  زرشک سیاه و قیمت زرشک سیاه و همچنین قیمت زرشک آبگیری است را به طور مجزا در خبرهای دیگر شرح و بسط داده ایم.

مربای زرشک سیاه

اگر همانطور که در بالا اشاره شد، آب زرشک مهمترین فراورده زرشک سیاه باشد، می توان گفت مربای زرشک  معروفترین فراورده زرشک قرمز است که از محصولات خراسان جنوبی است.  البته می توان همچنین از زرشک سیاه نیز مربا تهیه کرد اما کمتر از مربای زرشک قرمز متداول است. به هر حال انچه اینجا به عنوان زرشک مربایی به آن پرداخته سده است مربایی است که از زرشک قرمز فراوری می شود، مربای زرشک سیاه کمتر جنبه تجاری دارد و خانگی است.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما